Kos degree di Universiti Malaysia Kelantan (UMK) Kampus Jeli

Degree di UMK Jeli 😉

Dah check result UPU ke gais? Dapat UMK Jeli?
Jangan takut nak datang Kelantan sebab you wont regret it! Betul nama UMK tidak se-gah universiti lama seperti UM, UPM, dan UTM. Tapi korang kena tahu, teras universiti kita ialah keusahawanan. Kita sangat mementingkan teras keusahawanan sebab itu lah kita wajib ambil subjek keusahawanan sepanjang empat sem berturut-turut. Kelebihan belajar subjek ni ialah kita dapat basic info/ilmu untuk memulakan business dan boleh bergerak selari dengan ekonomi kita. Mindset kita pun akan jadi seperti seorang entrepreneur yang selalu berfikir kehadapan dan boleh berfikir untuk menyelesaikan masalah. We know that if we involve in a business there will a lot of risk, so that to be a good and sucessful entrepreneurs, we need a good mindset. Benda ni kita boleh juga apply dalam kehidupan seharian kita. Nak apply job pun boleh menggunakan skill ni. Take the oppurtunity gais!

Btw korang mesti puas dah google, kos yang aku dapat ni macam mana. Susah tak, peluang pekerjaan macam mana? Subjek apa yang kena belajar lepas ni. Di laman web rasmi UMK sudah detail menerangkan semua tu tapi mesti kita nak faham dalam bahasa mudah. Sekali baca dah faham and nak tahu reality life kos kita tu macam mana. Sini kami nak memudahkan korang cari segala maklumat dengan mudah. Kami akan serta kan semua link yang berkaitan termasuklah social media setiap kos yang ada di UMK Jeli.

Info:

Laman sosial kos:

Terdapat tiga fakulti di UMK Kampus Jeli iaitu
  1. 1. Fakulti Industri Asas Tani (FIAT)
    https://web.facebook.com/umkfiat/ Instagram - https://www.instagram.com/umkfiat/
  2. 2. Fakulti Biokejuruteraan Dan Teknologi (FBKT)
    https://web.facebook.com/FakultiBiokejuruteraandanTeknologi/ Instagram - https://www.instagram.com/fbktumk/
  3. 3. Fakulti Sains Bumi (FSB)
    https://web.facebook.com/FakultiSainsBumi/ Instagram - https://www.instagram.com/fakultisainsbumi/

Setiap fakulti menawarkan beberapa kursus degree. Disini kami akan senaraikan dan sertakan FB Pages setiap kursus untuk memudahkan semua mengenali dan mendapatkan info 'update' terkini.

FIAT
FBKT
FSB




Comments

Post a Comment

Popular Posts